Для батьків

Поради батькам
  1.  Перше й безумовне правило – ніякого насилля! Тілесні покарання неприпустимі!
  2.  Поважайте гідність дитини.
  3.  Подавайте добрі приклади!
  4.  Використовуйте кожну вільну хвилину для бесіди з дитиною.
  5.  Пам'ятайте, що основні співбесідники для дитини в сім'ї — мама, тато, бабуся або дідусь.
  6.  Доручайте старшим дітям якомога більше розмовляти з дитиною у вільний час.
  7.  Не забувайте дослівно вживати прислів'я, загадувати загадки.
  8.  Стимулюйте дитину згадувати окремі рядки окремих віршів, розповідей...
  9.  Кожне незрозуміле слово обов'язково поясніть дитині.
  10.  Використовуйте словник.

19 заповідей Марії Монтессорі для батьків




Вважається, що всього чотири педагоги
ХХ століття зробили революцію у вихованні.
 Це американець Джон Дьюї,
німець Георг Кершенштейнер,
 італійка Марія Монтессорі і
 педагог Антон Макаренко.
Марія Монтессорі сформулювала короткі заповіді-нагадування для батьків. Вони прості, але якщо вдуматися в кожну з них - це багатотомна мудрість в декількох словах.
І якщо хоча б раз на рік перечитувати цей список,
і тоді взаємини з дітьми можуть вийти на якісно новий рівень, а дитина виросте більш розвиненою і гармонійною особистістю.
1. Дітей вчить те, що їх оточує.
2. Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.
3. Якщо дитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати.
4. Якщо дитині демонструють ворожість - вона вчиться битися.
5. Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості.
6. Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути боязкою.
7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки - вона вчиться вірити.
8. Якщо дитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винуватою.
9. Якщо дитину часто схвалюють - вона вчиться добре до себе ставитися.
10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі - вона вчиться бути терплячою.
11. Якщо дитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненість у собі.
12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною - вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
13. Не кажіть погано про дитину - ні при ній, ні без неї.
14. Концентруйтесь на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
15. Завжди прислухайтеся і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її.
17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку, і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
18. Допомагайте дитині освоювати неосвоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю, тишею і любов`ю.
19. У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер - пропонуйте їй краще, що є у вас самих.


Сім правил успішного батьківства

                                               
 Поради психолога

     Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі ми маємо труднощі та іноді не впевнені, чи добре виховуємо своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Скористайтеся порадами.
Правило 1. Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
Правило 2. Змінюйте ситуацію, а не дитину. Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
Правило 3. Висловлюйте свої бажання позитивно.Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Та якщо Ви чогось категорично не бажаєте, формулюйте своє небажання чітко. Тому наступне:
Правило 4. Висувайте реальні вимоги. Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, у якій вона опинилася. Якщо Ви в принципі розумієте, що виконання Ваших вимог є гарним, та нереальним варіантом – думайте про компроміс. У чому Ви можете поступитися так, щоб можна було б бути впевненим, що дитина виконає те, що Ви хочете? Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими – використовуйте тактику переключення уваги.
Правило 5. Обирайте виховання без побиття та крику. На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
     Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам’ятайте: людина може чомусь навчитися тільки коли спокійна, задоволена чи радіє чомусь. Це стосується і дорослих також. Коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може достатньо глибоко усвідомити, за що і чому її покарано.
Правило 6. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно пригнічуєте.

Правило 7. Прислуховуйтеся до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває. І головне – пам’ятайте, що любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини та взаєморозуміння.

Як оцінити батьками шкільні успіхи своїх дітей

Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два,... десять... Відчуйте спокій, рівновагу. А тепер можна починати розмову, а може... допомогти розібратися у складній теоремі, а може... Пам'ятайте, що спілкування в люті, роздратуванні - все одно що включити в автомобілі "газ" і натиснути на гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, ж нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її - вона вчиться, але стає зубрилкою й не навидить учіння, школу, а може й ...вас.
Правило 3 : безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає Ш бути впевненою в собі, подолати невдачі. А як же ставитися до невдач?..вони вас засмучують...та й годі.
Правило 4 :не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка - достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні й ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5 : щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один - той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6 : вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації шкільних труднощів, найзначущіх для неї самої. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, і переказу.
Правило 7 - головне: хваліть - виконавця, критикуйте - виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати , що оцінюють всю її особистість. Вам під силу допомогти відокремити оцінку особистості від оцінки її роботи.
Правило 8 - найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана
Правило 9 : не скупіться на похвалу, будуючи стосунки із своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, якого нема за що похвалити.
Правило 10: визначне в морі помилок острівок успіху, на якому зможе втриматися, вкорінюватися дитяча віра в себе і в успіх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю слід досить індивідуально, тактовно. Саме за такої оцінки в дитини нема ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.




Вправи для мозку


Тренировка мозга. Упражнения для развития мозга
Тренування мозку можлива в будь-якому віці. Придумані спеціальні вправи для розвитку мозку під назвою нейробіка.

Засновник нейробікі, американський нейробіолог Лоуренс Катц створив дану систему вправ з наступних причин: мозок людини з часом починає багато робити на автоматі, ніякої стимуляції мозкової діяльності не проводиться. 

Така ситуація призводить до того, що людина стає менш сприйнятливим і уважним до тих подій, які відбуваються навколо нього. На багато чого не звертається уваги, пам'ять слабшає, а розумові здібності поступово згасають.

Але якщо перед мозком постійно ставити нові завдання, змушувати незвично працювати, забезпечувати новими враженнями і свіжими емоціями, то поступово мозок такої людини не тільки поверне втрачену гостроту, але і вийде на новий рівень розвитку, незалежно від віку. 

Тим більше що тренування мозку не вимагає якихось особливих дій і великих витрат часу. Вправи для мозку всім відомі, тільки виконувати їх необхідно незвичайним чином.

Тренування мозку

Головні принципи нейробікі незвичність і новизна. Потрібно змусити головний мозок працювати навіть над самими звичайними для життя діями по-новому. 

Ось приклади вправи, які кожен може з легкістю виконувати в будь-яке доступне час. 

1 . Використання іншої руки для звичайних дій. 

Дана вправа є дуже стимулюючим для роботи мозку. Виконувати його вкрай просто: потрібно робити самі звичайні і звичні справи іншою рукою, не основний. 

Якщо провідною рукою є права рука, то виконувати дії потрібно лівою рукою. Для цього підійде будь-який рутинне дію: чистка зубів, їжа, нарізка хліба, робота на комп'ютері, малювання, написання смс-повідомлень, навіть перемикання кнопок телевізійного пульта. 

Завдяки такому простому вправі будуть зміцнюватися нервові зв'язки і активізуватися права півкуля головного мозку, відповідальна за інтуїцію і творчі здібності. 

2. Виконання звичних дій з закритими очима. 

Є така приказка: зробити щось із закритими очима, яка має на увазі, що людина здатна впоратися із завданням без жодної напруги. 

Однак якщо дійсно спробувати зробити що -то зовсім звичайне з закритими очима (одягнутися, дійти до іншої кімнати, видавити пасту на зубну щітку і т.п., варіантів тут безліч), то такі дії відмінно активізують роботу головного мозку. 

3. Зміна звичного маршруту на роботу або в інше знайоме місце. 

Вправи для мозку повинні не тільки змушувати мозок активно працювати, але і забезпечувати його новою інформацією. Тому чудовою нагодою позитивно вплинути на стан мозку є зміна звичного маршруту до будь-якого знайомого місця. 

Нова інформація не тільки змусить мозок обробляти нову інформацію, а й буквально освіжить психіку. 

4. Зміни мозкової діяльності під час переміщення по знайомому маршруту. 

Як варіант попередньої вправи, можна змінити звичний плин часу під час звичайних поїздок в громадському транспорті. 

Більшість людей в сучасному світі в громадському транспорті не дивляться по сторонам ( а в метро це і неможливо), а зосереджено обтикатимуться у власні смартфони. 

але досить лише купити новий, ніколи не читаний журнал або таку ж книгу з якоїсь незнайомої, але цікавої теми, як головний мозок повністю включиться в вивчення невідомого. 

до речі, для цього ж можна використовувати і смартфон. Тільки замість перебування в соціальних мережах або вкрай негативно позначаються на роботі мозку ігор, почати вивчення чогось нового: розведення квітів, риболовлі, політики і т.д. 

5. Одночасне виконання різних рухів руками. 

Одним з найбільш результативних вправ нейробікі є т.зв. плутанина різні рухи руками. 

Наприклад, одна рука робить кругові рухи навколо живота, а інша рука в цей же час постукує по голові. Як тільки почне виходити, руху рук поміняти. Тепер одна рука постукує по животу, а інша водить кола над головою. 

Сюди можна додати безліч подібних вправ для поліпшення роботи головного мозку, але тут головне зрозуміти загальний принцип: необхідно постійно примушувати наш мозок виконувати незвичні завдання. Це однаково корисно і в юному, і в літньому віці. 

Завдяки такому тренуванні мозку діти стануть більш зосередженими, будуть швидше схоплювати нові знання. А дорослі навіть в похилому віці зможуть зберегти ясність розуму і чудову пам'ять на багато років.

Немає коментарів:

Дописати коментар